Citius 48Unisex
Velg farge (Rød (Feil farge på stripene))
Velg størrelse
Om produktet
Citius 48 baserer seg på Classic 44, men med mer volum og stabilitet. Padlefølelsen er den samme som i Classic 44; retningsstabil og svært små sideveis bevegelser, samt godt balansert i spurt. Den er svært retningsstabil i sidevind, og går tørt i bølger. En optimal maratonracer for de som synes 44 er for rank, og samtidig lei av 51-klassekajakken.
Svært mange turløparrangører går nå bort fra den gamle 51-regelen for turkajakker, så dersom du er lei av den gamle 51-klassekajakken din, er det kanskje på tide å prøve Citius Classic 48?
Passer i vektklasse fra 70–115 kg.
48'eren kommer i tre ...
Citius 48 baserer seg på Classic 44, men med mer volum og stabilitet. Padlefølelsen er den samme som i Classic 44; retningsstabil og svært små sideveis bevegelser, samt godt balansert i spurt. Den er svært retningsstabil i sidevind, og går tørt i bølger. En optimal maratonracer for de som synes 44 er for rank, og samtidig lei av 51-klassekajakken.
Svært mange turløparrangører går nå bort fra den gamle 51-regelen for turkajakker, så dersom du er lei av den gamle 51-klassekajakken din, er det kanskje på tide å prøve Citius Classic 48?
Passer i vektklasse fra 70–115 kg.
48'eren kommer i tre konstruksjoner – Den letteste på 8,8 kg!
Den kompakte fotstøtten med strammebånd for føttene gir 100% respons og effekt i hvert padletak. Racingsetet justeres med et håndgrep - ingen skruer eller løse deler. Sittestillingen gir racingfølelse, samtidig som skroget gir nok stabilitet til maratonpadling og trening i småbølger
Classic 48 kommer i tre konstruksjoner. Alle har epoxy racing ror, innredning i eloksydert aluminium, syrefast stål og glassfiber/karbon. Alle deler er utviklet med tanke på optimal funksjon og brukervennlighet samt lang levetid og problemfri padleglede.
Dimensjoner: Lengde: 520 cm. Bredde: 48 cm Vekt: 10,7 kg Anbefalt padlervekt: 65 - 115 kg.
Passende spruttrekk finner du her
Konstruksjoner: E: Glassfiber-soric-epoxy sandwich: 12,0 kg C: Kevlar-karbon-nomex/soric-epoxy sandwich: 10,7 kg A+: Carbon-nomex-epoxy sandwich: 8,8 kg